Visum

Får ta och uppdatera lite.
Såhär ser det ut idag:

Vi lyckades boka en flight från Vladivostok med 2 stopp till Tokyo.
Första stoppet är i Seoul (Sydkorea), sedan flyger jag till Hiroshima (Japan), och efter det är jag i Tokyo.
Jag längtar varje dag till den 19:e september, för då börjar resan.

Först till Finland med färja, sedan tåg till Moskva, sen Transibiriska järnvägen till Vladivostok och sedan flighten jag precis nämnde.

Flighten blev dock dyrare, men den smällen får jag ta, jag tycker det är värt pengarna.
En kul grej var att första gången jag såg flighten (den som det blev fel på), stod det; avgång 13:00 från Vladivostok, framme 13:10 i Seoul.
Jag trodde alltså att resan skulle ta 10 minuter, eller jag tyckte att det var skumt, men kom på sedan att det står i lokal tid, och eftersom man flyger västerut, så flyger man "med tiden", eller vad man ska säga.
Ganska coolt tycker jag.

Jag har också fixat med ryska visumet, eller nästa vecka ska jag få det.
Fick fylla i ett visumformulär och lite annat, som ska skickas in till ryska ambassaden.

Jag längtar.

Varje dag tänker jag också på hur jag ska göra med mitt filmande.
Jag har tänkt att öppna ett Youtube konto, där jag lägger upp videos på resan till Tokyo på ett snyggt sett.
Hoppas det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0